سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
سازه جدید «تل زینبیه»

حوزه/ ساختمان جدید تل زینبیه که یکی از زیرپروژه‌های طرح بزرگ توسعه حرم امام حسین(ع) است، با همت خیران و مهندسان ایرانی در چهار طبقه در حال ساخت است و اکنون آماده پذیرایی از زائران اربعین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی حرم امام حسین(ع) همزمان با فرارسیدن ماه صفر، از مراحل آماده‌سازی ساختمان جدید تل زینبیه که به ساختمان مقام حضرت زینب(س) نیز مشهور است دیدن کرد.

ساختمان جدید تل زینبیه که یکی از زیرپروژه‌های طرح بزرگ توسعه حرم امام حسین(ع) است، با همت خیران و مهندسان ایرانی در چهار طبقه در حال ساخت است.

ساختمان پیشین تل زینبیه در یک طبقه و تنها ۳۸۰ مترمربع وسعت داشت که فضای بسیار کمی را در اختیار زائران قرار می‌داد، از این رو برای ایجاد فضای زیارتی متناسب با جمعیت میلیونی زائران، ساختمان قبلی تخریب و سازه جدیدی در چهار طبقه (دو طبقه زیر سطحی و دو طبقه روسطحی) با زیربنای چهار هزار و ۴۰۰ مترمربع در حال ساخت است.

با توجه به فرارسیدن ایام زیارت اربعین حسینی، هم اکنون کارگران، مهندسان و استادکاران ایرانی، عملیات اجرای نما و آئینه‌کاری‌های این سازه را به صورت موقت تعطیل و در حال مناسب‌سازی ساختمان برای میزبانی از زائران اربعین حسینی هستند. پس از ایام اربعین و با اتمام عملیات نما و آئینه‌کاری‌ها، ساختمان جدید تل زینبیه تحویل تولیت حرم مطهر خواهد شد.

براساس روایات، حضرت زینب(س) روز عاشورا در حوالی این مکان و بر بلندای تپه‌ای به صحنه جنگ نگاه کرده و در مصیبت شهادت سالار شهیدان مرثیه‌سرایی کرده‌اند. در طرح توسعه حرم مطهر حسینی، شکل نمادینی از تپه (تل) نیز در کنار سازه جدید اجرا خواهد شد.

تل زینبیه آماده پذیرایی از زائران اربعین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha